GENÇLİĞİMİN EN GÜZEL YILLARINI LİPÖDEME KURBAN VERDİM


Benim 18 yılım,gençliğimin en güzel yıllarını spor ve diyet yaptığım halde gitmeyen kilolar,bacaklarımda ağrılar,morarmalar ve aşırı önlenemez bir yağlanma (Selülit zannedilen) sebebiyle doktor doktor gezerek geçirdim. Hepsinin söylediği şey diyet yap,spor yap kilo ver,tüm şikayetlerin geçer. Geçmedi.3 sene önce bir tv haberiyle Lipödem olduğumu öğrendim. '' Ağrılı Yağlanma Sendromu” olarak da adlandırılan lipödem kalça, uyluk ve bacaklarda aşırı yağ ve sıvı birikmesine bağlı anormal ve simetrik şişliktir. Beslenme ile alakalı olmayıp,Hormonal genetik sebepli, ağrılı yağlanmadır. Erken evrelerde sadece yağlanma olurken daha sonra varis sorunları, acıma, ağrı, ağırlık, eklem sorunları, depresyon, obeziteye eğilim olur. Lipödem standart tıbbi eğitimin bir parçası olmadığı için, aile hekimleri, endokrinoloji, kardiyoloji, diyetisyenler ve diğer tıp uzmanları Lipödemin ne olduğunu bilmiyorlar. 
Kronik ve ilerleyen bir hastalık olup, şimdilik tek çaresi en azından kontrol altına alabilmek için yağların lenf koruyucu Liposuction yöntemiyle alınmasıdır.Lipödemin liposuctionu KEYFİ ESTETİK değildir.Lenf koruyucu vaserın da SGK kapsamına alınması gerekir.Diz, kalça ve ayak bileği operasyonlarını, hareketsizliği, lenfödemi ve variköz damarlardan vb. bahsetmemek,Lipedemik yağ hücrelerinin önemli ölçüde genişlemesini önlemek ve hastaları obezite riskinin artmaması için uyarmak, LİPÖDEMİN bilinmesini,nedenlerinin araştırılmasını ve halk bilinci için gereğini saygılarımla arz ederim. 
GÖKŞEN BALCI

@sağlıkbakanlığı @fahrettinkoca @nazanyardım @türkiyehalksağlığıkurumu @turkiyehalksagligidernegi @sbsagliklicozum @sağlıkhizmetleridairebaşkanlığı @sosyalgüvenlikkurumu
#sağlıkbakanlığı #sgk#sağlıkhizmetleridairebaşkanlığı #bakanlık#drfahrettinkoca #2019iyiyaşamyılı#sibelgögen #doçdrnazanyardım#türkiyehalksağlığıkurumu #lipödem#lipedema #lipoödem #sbsagliklicozum