LİPÖDEME RAĞMEN ZAYIFLAYABİLMEK !! LİPÖDEM BESLENMESİNDE NELER YAPTIM?

 




LİPÖDEME RAĞMEN ZAYIFLAYABİLMEK

LİPÖDEM BESLENMESİNDE NELER YAPTIM?
Öncelikle şunu belirtmem gerekiyor ki ben ne bir doktorum,ne bir diyetisyen ne de beslenme uzmanı değilim.Hiçbir doktorun reklamını yapmak gibi bir amacım da asla yok.Kıymetli hekimlerimizin sağlık gönderileri bulunmaz nimet şu dönemde.Hepsini elimden geldiğince okuyup,araştırıp takip ederim.Doğru olduğunu düşündüğüm bilgileri de sizlerle paylaşırım.Size uyar uymaz,herkes kendi akıl/mantık süzgecinde değerlendirip,işinize yarayan bilgiyi alırsınız.20 yıldır kendi tecrübelerimden de,diğer lipödemli arkadaşlarımın aktardığı bilgiler ışığında da biz lipödem hastalarının klasik diyetlere cevap vermediğini gözlemledik hep bedenimizin..İnancımız sarsıldı,vazgeçtik,pes ettik.. Halbuki birçoğumuz beslenme düzenimize de dikkat ediyoruz.Ama bir yerlerde hep bize uygun olmayan bir yanlış vardı.Hem vücudumu arındırarak dinlendirmek hem de kilo kaybetme hızımı geri kazanmak için çok okudum,çok araştırdım.Karbonhidratsız bir yaşama başlayayım dediğim anda karşıma Doktor Özcan Yücel,Rengin Börekçi,Selim Bilgin,Yeşim Temel Özcan,Ayşegül Çoruhlu gibi doğru beslenmenin nasıl olduğunu anlatmaya çalışan birçok değerli hocalarımızı takip etmeye başladım instagramda. Sağlıklı Yaşıyoruz ekibini yıllardır takip ediyorum zaten.Ama her şeyin kısmet zamanı vardır ya hani ,o da şimdi nasip oldu bana.Kendime yeni bir düzen oluşturdum. Bu düzeni kafama göre de oluşturmadım. Takip ettiğim hocaların paylaşımlarını dikkatle SÜREKLİ OKUYARAK kanaatimi oluşturdum.Herkesin bedeni farklı.Yiyeceklere verilen tepki farklı.Vitamin ve mineral dengemiz farklı.Ben bir tabak semizotu yemeği ile 24 saat geçirebiliyorum,elim ayağım titremeden,açlık başıma vurmadan..Günde tek öğün beslendim,çok nadir iki öğün yaptım.Bazen aralarda takılan kilo direncini kırmak için 2 gün sıvı orucu tuttum.En geç saat 18.00’de yemek faslım bitti.Siz de bunu yapın diyemem ki.Sadece kendi yaptıklarımı açıklıyorum, kimseye diyet listesi vermiyorum.Tıbbi tavsiye niteliğinde asla değildir yazılarım.

Peki gelelim nasıl yaptığıma☺️
🌟Sabah
🌿 Saat 06.30 Güne gözümü açar açmaz tiroit ilacımı almakla başlıyorum.Hipotiroid hastasıyım aynı zamanda.Yarım saat sonra kendi yapmış olduğum 2 yemek kaşığı elma sirkemi azıcık suyla içip evden çıkıp işime gidiyorum. Gün içinde tüm gün kök salıyorum koltuğuma.Bu durum damar sağlığım için hiç iyi değil.Eve gider gitmez tam 90 derece duvara dikiyorum bacaklarımı.Masamın altında tabure var uzatıyorum ara ara.

🌿Saat 08.00 Ofiste şekersiz Türk Kahvemi içiyorum.Siyah çaydan olabildiğince kaçınıyorum,Demiri düşürdüğü için. En iyi dostum yeşil çay günde bir fincan.
🌿Sade filtre kahve, sade maden suyu,mineralli suların içine limon dilimledim,taze nane ekleyerek içtim.Günde 3 litreyi buluyor su tüketimim.(böbrek fonksiyonlarında bozukluk olanlar doktor kontrolünde su tüketimi yapmalı)
🌿Bu süreçte meyve, çiğ kuruyemiş, kefir,ayran gibi ara öğünler tüketmedim. Kazıntı hissettiğimde su içtim.Bu besinleri ideal kiloma inene kadar beslenme düzenimden çıkardım.
🌟Akşam
🌿Saat 18.00

1.Seçenek Haftada 2 akşam kadar 200 gram kırmızı et (sanırım 5 köfte kadar diyebilirim), avucunuzun içi büyüklüğünde hindi , 150 grama kadar balık ilk tercihim oldu.Ya da deniz ürünleri tercih ettim. Yanında booool mevsim salata (havuç rende,göbek atom salata,kıvırcık,kırmızı soğan,roka,taze nane sirke,zeytinyağı,limon,tuz ekleyerek.
🌿2.Seçenek Sebze yemeği tercih edeceksem zeytinyağıyla pişirdim.Trans yağa döndürmeden.Mevsiminde sebzeleri türlü yemeği yaptım,ya da ızgara sebze yaptım. 7-8 kaşık kadar aldım yine yanında mevsim salata tercih ettim. Közlenmiş patlıcan,taze fasulye,bamya,semizotu,deniz börülcesi,kabak,kırmızı kapya biber sık sık tükettiğim sebzeler.Bazen çiğ olarak bile salatalarıma ekledim sebzeleri. Gece Gölgesi Sebzeleri; Domates, Patates, Patlıcan ve Biber sahip oldukları yüksek lektin nedeniyle gece gölgesi sebzeleri olarak tanımlanmaktadırlar. Özellikle eklem ve kas ağrıları ve mod bozukluklarında tetikleyici oldukları bilinmektedir.Bedeninizdeki Etkilerini gözlemleyerek kullanmanızda fayda var.

3.Seçenek Ya da canım bazen kahvaltı yapmak istediğinde 1 haşlanmış yumurta(ya da 2 yumurtalı omlet), bol yeşillik (çoğunlukla: marul, semizotu,taze soğan) salatalık, biber (bolca yedim bunlardan). Üzerine çookça limon gezdirdim. Eğer zeytin yiyeceksem zeytinyağı kullanmadım veya zeytinyağı gezdirdiysem zeytin yemedim. Beyaz peynir tüketmedim!!. Ya da menemen yaptım yedim.

🌟SPOR
🌿 Her sabah işe 45 dk yürüyerek gittim.Haftada üç gün 1 saat yüzdüm.Düzenli olmamakla birlikte Arada evde karın egzersizleri yapıyorum.Bazen Leslie ile evde yürüyüş programında 3 mil yaptım.

🌟ÖNEMLİ NOKTALAR
🌿Günde en az 3 litre su içiyorum.Yemekten yarım saat önce sıvı alımını kesiyorum.Yemekle birlikte sıvı içmemeye dikkat ettim.Yemekten 1 saat sonra tekrar su içmeye başladım.
🌿Günde tek öğün beslendim,çok nadir iki öğün yaptım.Bazen aralarda takılan kilo direncini kırmak için 2 gün sıvı orucu tuttum.En geç saat 18.00’de yemek faslım bitti.

🌿Uyku düzenime dikkat ettim.Gece saat 23.00'e kalmadan uyumaya özen gösteriyorum.

🌿İçinde un olan hiçbir yiyecek yemedim.(hindistancevizi unu,badem unu gibi sağlıklı unlar dahil) Süt ürünleri, soya, lektinden zengin sebzeler, gluten ve kafein kronik ağrı mekanizmasında etkili olabilmektedir.(kahve bana dokunmuyor, ağrı yok, tüketebiliyorum) Süt ve Süt Ürünleri; süt içeriğindeki laktoz ve kazein nedeniyle sızdıran bağırsağı tetiklemek bu nedenle de ağrılara sebep olabilmektedir.Karbonhidrat içeren besinleri tüketmedim.

🌿 Tiroit sağlığım için arada dönüşümlü Selenyum kullanıyorum.Magnezyum ve D Vitamini takviyesi alıyorum.

🌿 Lütfen kan tahlillerinizi düzenli yaptırınız, D vitamini,B12 vitamini,Demir,insilün direnci,magnezyum,Tsh T3,T4 değerleriniz çok önemli,doktorunuzla konuşup takip altında olmanız, eksikse takviyelemelisiniz..Bunların eksikliği de kilo vermenize engel olabilir.Zerdeçal inflamasyona birebirdir,ağrılara da iyi gelir ama demir emilimini azalttığı için ve benim demir değerlerim sınırda olduğu için şimdilik kullanmıyorum.

🌿 İsterseniz en sağlıklı besini yiyin, güzel çiğnemediğiniz taktirde vücudunuzun daha çok insülin salgılanmasına sebep olacaktır. Kısacası iyi çiğnemeden ne yerseniz yiyin vücudunuzda tıpkı yasaklı listesindeki bir şey yemişsiniz etkisi oluşacak. Düşünsenize tatlı yememek için mücadele ediyorsunuz ama yediğiniz yemekleri iyice çiğnemeden yuttuğunuz için tatlı yemiş gibi etkileniyorsunuz. Bunu kim ister?

🌿Ne zaman açlık hissi oluşursa hareket edin, hareket açlığı bastıran yegane sistemdir. Buna şaşacaksınız. Kalkın hemen azıcık, bir 5-10 dk yürüyün.

<3 İşin en önemli ayrıntısı mutluluk ve huzur..Polyanna olun demiyorum ama,Ruh emici kişilerin ve olayların sizi mutsuz etmelerine,kahkahalarınıza gölge düşürmelerine hiç izin vermeyin.Pozitif olumlamalar her zaman iyi hissettirir.Sevdiğiniz ritüelleri uygulamaya çalışın mutlaka.Stres yükünüzü hafifletin.Bu yüzden sosyal yaşantımda sadece ayda iki kez, iki kadehi geçmeyecek şekilde alkol (şarap ya da rakı) kaçamağı yaptım.Bu konuda kendimi kısıtlamadım.
🌱Benim söyleyebileceklerim bu kadar. Siz çok istediğiniz için ve bende bu karbonhidratsızlık işe yaradığı için uzun uzun yazdım. Herkes dönem dönem vücudunda bir şeylerin yolunda gitmediğini gözlemlediği için, kendini bedensel ve zihinsel olarak huzursuz hissedebiliyor. Bu gibi durumlarda hemen ilaçlara ve medikal tedavilere sarılmadan önce, eliminasyon diyetini uygulayarak size iyi gelmeyen şeylerin ne olduğunu çözebilirsiniz. Pes etmeden,kendi bedeninize nelerin iyi gelip gelmediğini çok iyi analiz ederek sağlıklı olmaya niyet edin.Gerisi çorap söküğü gibi geliyor…Bu yolda hepimize kolaylıklar dilerim.

Hepimize sağlıklı ve çoook mutlu bir yaşam diliyorum. <3

Lipödem Rehberi Gökşen Balcı 05.08.2020






#ıntermittentfas #lowcarb #ketojenikbeslenme #ketofasting #aralıklıaçlık #otofaji #açlık #ıf
#grainfree #bağırsaksağlığı #sağlıklıbesleniyorum #glutenfree #hashimotosdisease #guthealth #bodrum #gaps #gapsbesleniyorum #temizbeslenme #sağlıklıbeslen #grainfree #bağırsak #sağlıklıbeslenme #autoimmunediseases #selülit #healing #ayurveda #ağrılıyağlanmasendromu #lipödem #lipödemrehberi #lipödemleyaşamak