BİZLER LİPÖDEM SAVAŞÇILARIYIZ.HAZİRAN LİPÖDEM FARKINDALIK AYIDIR.









HAZİRAN LİPÖDEM FARKINDALIK AYIDIR.
Merhaba ben Gökşen Balcı.39 yaşındayım ve yaklaşık 19 yıldır kilolarımla mücadele ediyorum.

Bir zamanlar iskelet kemiklerim sayılırken 54 kiloydum.Hamilelik sürecimden sonra bacaklarım evrim geçirdi ve ne yaptıysam eski haline döndüremedim.

Yıllar ilerledikçe diyete ve spora rağmen kötüleşti bacaklarım.Üst bedenim ,yüzüm zayıflarken alt bedenim çığrından çıkmış gibiydi.

Her iki bacağım da Beton gibi ağırlaştı.Akşama doğru şişen,patlayacakmış gibi pis,huzursuz,basınçlı bir ağrı.Bacaklarınıza Çok hafif dokunulmasıyla bile sizi zıplatacak kadar acı hissediyorsunuz.Sebepsiz morarmalar oluyor,Aaaa çarpmışım herhalde bir yere farkında değilim sanıyorsunuz.Sayısız diyet denemesiyle azen tartıda ibre kıpırdamıyışını,bol yürüyüş,evde lesliler,yüzme,pilates yaptığınız halde bacaklarınızın incelmeyişini anlamlandıramıyorsunuz.Bool selülitli,artan bir yağlanma da ekleniyor tabloya..Spor yaparken canınızın nasıl acıdığını,parmağınızı kıpırdatacak enerjiniz dahi yokken,yapmaya çalıştığınızı düşünün.Gitmediğiniz doktor branşı kalmıyor.Dahiliye ile başlıyorsunuz,kalp damar,fizik tedavi,cildiye,diyetisyen... Hepsi baktı,tahlil yaptı ve sorunun benden kaynaklandığını gizli yiyici olduğumu sanıp,git diyet ve spor yap şikayetlerin geçer dediler hep heeep.Kaç doktora gittim sayısını hatırlamıyorum.Halbuki ne kadar az yediğimi,sağlıksız beslenmediğimi anlatmaya çalıştım yıllarca..

Meğer bilinmeyen bir hastalıkla mücadele ediyormuşum. LİPÖDEM!!! 4 yıl önce bir tv haberiyle kulağıma çalınan,mucizevi şekilde yaşamımda bakış açımı değiştiren kelime LİPÖDEM!!!

2 yıl kaynak okuyarak geçirdim,Hastalığı okumaya,anlamaya,çözmeye çalışarak geçirdim günlerimi,saatlerimi..İlerleyici kronik bir hastalık olduğundan korktum,ilerlemiş evrelerinde tekerlekli sandalyeyle yatağa bağımlı yaşayan insanları görünce,okuyunca gerçekten çok korktum.

Çaresizlik diz boyu.Çalışmayan tiroitle,bozulmuş bir damar sistemiyle,ülseratif kolitle,endometriozisle,bel fıtığı,omuzda yırtık ile yaşamak zordu.Tüm bunlara sebep olan şey ne? Bir yer bozuluyor ve domino taşı gibi sırayla boza boza ilerliyor.Yıldım doktor aramaktan,çare aramaktan.Kapatsınlar beni bir yere yıllarca uyuyayım istedim..Uyudum da..Lipödem teşhisim konmadan önce 2 sene neredeyse 24 saate yakın uyuyordum.Enerjim yoktu ki hiç.

Sonra ameliyat kararı alıp,2017 Aralık ayında liposuction ile bozuk,sürekli büyüyen lipödemli yağlarımı aldırdım.Hiç kolay bir operasyon değil.

Bitti mi iyileştim mi ben şimdi?Ihhh bitmedi.Bu mücadele bir ömür sürecek.Beslenme şeklini kökünden değiştirmen gerekiyor,ibadet gibi her gün spor yapmaya devam etmelisin.Hiç birşey yapamıyorsan yürüyüş şart.Hala lipödem hastalığının nedenlerini okuyorum,araştırıyorum.Bu hastalık dünyada nadir tanı konan,kronik ilerleyici bir yağ bozukluğu.Farkındalık şart.



Evliyim,18 yaşında bir evladım var.Çalışıyorum..Ailem,ev ve iş zamanlarımın dışında tüm enerjimi,

dolaştığım dolambaçlı, acılı ve zorlu yolculuktan nasibini almış biri olarak, Bu bilginin,bir kişiyi bile kurtaracağını umarak, LİPÖDEM HASTALIĞININ FARKINDALIĞI için çabalıyorum.






Lipödemle ilgili şikayetleri olan ancak henüz lipödem tanısı alamamış bir hastanın başına gelebilecek en güzel şey herhalde "LİPÖDEM" kelimesiyle tanışmak, böyle bir hastalığın var olduğunu ve tedavisinin mümkün olduğunu öğrenmek olacaktır.Lipödem, vücudumun anormal miktarda yağ dokusu ürettiği ve kalçalarım, basenlerim, bacaklarım ve kollarımda artan bir yağ dokusu bozukluğudur. Aşırı anormal doku, diyet veya egzersize yanıt vermez. Lipödem ilerleyicidir ve büyümüş bu yağlar aşırı lenf sıvısının birikmesi olan olan lenfödem başlangıcını tetikler . Bu farkındalığın artması hususunda, Sağlık Bakanlığımızın LİPÖDEM HASTALIĞINI acilen gündemine alması gerekmektedir.

Şimdi her şeyin,lipödemin ne olduğunu bildiğim ve onunla nasıl başedebileceğimi ve onunla nasıl yaşamam gerektiğini öğrenebildiğim,kabullenebildiğim için çok mutluyum.Bu bilgilerimi tüm sosyal medya hesaplarımdan sizlerle paylaşıyorum.Biliyorum bazılarımız okumayı sevmiyor uzun uzun yazıları.Bilgi almak istediğinizde ya da,bazen insan öyle bir hale geliyor ki sizi anlayan,aynı acıları,aynı sıkıntıları yaşamış biri ile dertleşmek de isteyebilirsiniz.Ne zaman dilerseniz arayabileceğiniz telefon numaram 05387738405 Whatsaptan yazarak ya da direk arayarak da iletişim kurabilirsiniz benimle.Lipödem konusunda sizlere Mentorluk yapıp,daha hızlı ve daha sağlıklı bilgilerle,olası hatalardan kaçınmak isterseniz seve seve yardımcı olurum.Bilgim dahilinde kafanızdaki tüm sorulara ışık tutmak,çözümlerinizin bir parçası olmak için burdayım.Arayın, yazın, sorun, öğrenin mutlaka sizler de bu hastalıkla nasıl başa çıkılabileceğini..Rahatsız ederim diye çekinmeyin lütfen olur mu:)
Bacaklarınızdan,bedeninizden lütfen utanmayın...Bu bir hastalık.Ve bizler çok güçlü kadınlarız.Hepimiz gerçek birer savaşçıyız.Yaşadığımız hastalık hiç kolay değil zira...Yalnız hissetmeyin asla.Bu yolda hepimize sabırlı ve azimli olmak düşüyor.Kararlı ,istikrarlı bir şekilde,bedeniniz için söylenen kötü ne varsa sağır kurbağa olup yola inançla devam etmelisiniz.Sevgiler hepinize.
30 Mayıs 2020 




#bütüncültıp #lipödemtürkiye #ketojenik #hipotiroidi #fonksiyoneltıp #haşimato #lipedema #lipödem #lenfödem #kronikvenözyetmezlik #diyet #spor #lenfkoruyuculiposuction #lenfdrenaj #kronikyağlanma #lipoödem #ödem #progestron #östrojen #hormon #kilo #junelipedemamonth #ağrılıyağlanmasendromu #selülit #vaserliposuction #estetikcerrah #pilates #lipedemaawareness #weltlipödemtag2020