BANDAJ TEDAVİM




Sıkıştırma çorabı öncesi lenf drenaj masajı ve bandaj tedavisine başladık.Aydın Adnan Menderes Üniversite hastanesine geldim. Yer uzak olduğu için yatışım yapıldı. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Doktorum Doç. Engin Taştaban.Hastanede yattığım süre boyunca, hastasına babacan yaklaşımı ve pozitif motivasyonuyla on numara güç verdi bana. Kendisi çok güler yüzlü, nazik hastasını sonuna kadar dinleyen,istisnasız içtenlikle açıklamalar yapan ve yardımcı olmaya çalışan çok iyi bir doktor. Hem sizi bilgilendiriyor tedavi yöntemi konusunda hem de hemen karar vermeyip fikrinizi soruyor.İyi bir hekim olmasının yanı sıra, gerçekten iyi de bir insan.Çook naif düşünceli yaklaşımlarına hayran kalmamak elde değil.Başka bir hastasının vasıtasıyla kesişti onla yollarımız. Lipödem hastalığı ülkemizde çoğu hekim tarafından bilinmezken,bu hastalığı biliyor olması ayrıca çooook büyük bir şanstı benim için.Bir çok doktorun kapısından kovulduğumu bilirim yok öyle bir hastalık deyip,ya da yanlış yönlendirme yapanlara da şahit oldum yıllarca.Engin hocam iyi ki var.Allah bunca iyiliğinin karşılığını kat kat versin ona dilerim ki. Yüreğinin şifası bol olsun.

3 hafta hastanede kaldım.Her sabah bandajlar açılıp tekrar sarılıyor.Aynı bacak olacakmış hep bu tedavi boyunca.İki bacağı aynı anda sarmıyorlar kalbe baskı yapmamak adına.Nefes almakta çor zorlanırmışım.O yüzden tek bacak lenfödem falan değilim.Haftada bir manuel drenaj masajı yapıldı.Engin hocanın yardımcısı Elif tarafından.Her gün içten sıcacık samimiyetiyle mumya gibi sarıp sarmaladı beni:))

Yer yer 5 cm e varan incelmeler yaşadık 3 haftada.Ayak bileğimdeki ödem gitmedi. Dopler ultrason çekildi.Kronik venöz yetmezliğim vardı,iyice ilerlemiş ameliyatlık olmuşum.Şimdilik ameliyat olmak istemediğimden bası çorabı diyet ve sporla duruma bir bakacağız. 6 ARALIK 2018