AMELİYAT SÜRECİME GEÇİŞ





Evlendim ve 2001 Yılında 54 kg ile hamile kaldım.Ailemde genetik kilolu yok.Annem ve 5 kız 1 erkek kardeşin hiçbirinde kilo ile alakalı genetik miras hastalık da yok. 86 kilo ile doğum yaptım.Hamilelik öncesi ağzına tatlı sürmeyen ben,9 ay boyunca tatlı ile beslendim neredeyse.Aldığım kiloları sırf basen,kalça,popo ve bacaklara aldım.Üst bedenim hamile değilmiş gibiydi.Doğuma giderken alyansım ve kol saatim üzerimdeydi hala,üst bölge hiç şişmedi.


Doğumdan sonra,aldığım kiloları asla veremedim.En son 62 kiloya düştüm deli gibi spor ve rejim yaparak.Sonra bir dönem aşırı stresli yıllar yaşadım.Regli olamadım.Doktora gittiğimde doğumdan sonra taktırdığım spiralin kaymış olduğunu,stres hormonunun tavan yapmış olduğunu öğrendim.Regli düzenini sağlamak için Yasmin doğum kontrol hapı başladık.O dönemden sonra balon gibi şiştim.94 kilo oldum.Sağlıksız besleniyordum.Bir gün tak etti.Aşırı kilolu bir insanın manifesto günlüğüne denk geldim.Belki bilenleriniz vardır.Şişmanmanifesto!..Sağlıklı beslenme nasıl olmalı diye araştırırken karşıma çıkmıştı bu blog.Onun senelerce yazıp oluşturduğu günceyi, ben günlerce okudum,okudum, okudum...


Tak dedi canıma..Ve sağlıklı beslenme ve spora geri döndüm.Tabiri caizse düzenli ve sağlıklı beslenip deli gibi spor yaptığım halde,3 ay boyunca tartıda ibre oynamadı.Pes etmedim devam ettim.Artık diyet değildi yaptığım sağlıklı beslenme düzeni idi.Ona rağmen gitmeyen kilolar.


Sonunda 70 kiloya düştüm, bir sene falan uğraştıktan sonra.Giden kilolar sadece yüzümden kollarımdan,üst bedenimden oldu.Onca spora rağmen mihrap hep yerindeydi :) Kalça,basen ve bacaklar hiç gitmedi.


Dile kolay tam 17 sene mücadele ettim.Hiç yılmadım yürüdüm,yüzdüm,plates yaptım,evde leslie ile yürüyüş videoları,fit in time dedikleri kaslara verilen ufak elektrik akımlı bir spora varana kadar denemediğim bir şey kalmadı.


Yok arkadaş tüm bunlara rağmen bu bacaklarım her geçen yıl daha kötü oldu.Nenemin bacakları daha güzeldir derim hep.Bodrum'da yaşıyorum.Denize gireceğim son noktaya kadar o pareo üzerimden hiç çıkmaz.


2 sene önce ayak bileklerim ve ağrılarım çok artmaya başladı.Şişlikler de cabası.Fil ayağı gibi bu diyip duruyordum.Sonrasında bir bacağımın arka baldırı,diz aşağısı bir diğerine göre daha kalınlaşmış olduğunu fark ettim.Acaba dolaşım bozukluğu mu var diye,Kalp Damar cerrahına gittim.Renkli dopler çektirdim,çok hafif venöz yetmezlik başlangıcı olduğunu,acilen kilo vermem gerektiğini söyledi ve yolladı.Verebilsem vericem o kiloları ama nasıl beya? Sonrasında neden kilo veremiyorum ki ben arayışına girdim.Kan tahlillerimi 3 ayda bir düzenli yaptırırım.Şeker yok,kolestrol yok,tiroid yok,o yok bu yok..Sonra tekrar gittim doktora dedim alt değerlere bakın derinlemesine inceleyin niye kilo veremiyorum ben ona bakın..Yok yine temiz tahliller.Diyetisyene gittim.Diyetin ağababasını 17 senedir uygulayan,bilen biri olarak,dediklerini harfiyen uyguladım ,üç ay ibre yine kımıldamadı.Adam da şaşırdı ve diyet yaptığıma inanmadı.Gizli gizli yiyorsundur sen dedi bir de. :((( Yollarımızı ayırdık.


Sonra kardeşim tv de Yener Demirtaşın Lipödem haberine rastlıyor bir gün.Ben de haber izleyen bir insanım,bu zamana kadar denk gelmemiş olmamı eşime borçluyuz.Sağlık haberlerinden nefret eder ve kanal değiştirir hep.Haberin videosunu gönderdi kardeşim.Neymiş bu lipödem diye o gece başladım araştırmaya okumaya..


Eureka!


Tüm yazılan çizilen ahanda benim geçmişim.Tıpkısının aynı ben.Tüm belirtiler ben de mevcut..Acaba mı diye diye 1 sene geçti.Bodrumda doktor yok.Sağlık sorunu çok fazla.Allaha emanet yaşıyoruz burda. .......... Hastanesinin Plastik cerrahisine gittim.Dedim nedir bu..Kilolusunuz ve aşırı yağlanma var.Kilo vermeniz gerek!Hadi ya ben bilmiyodum kilo vermem gerektiğini :(( Lipödem olabilir miyim dedim..Kaldı bi suratıma baktı.Ne olduğu konusunda fikri bile yoktu.Vaser lipo yapılıyor mu bu hastanede dedim yok dedi.İyi dedim bye bye.


Sonrasında bu 2017 yazının Haziran ayında Whatsap üzerinden ne kadar plastik cerrah adı duyduysam fotoğraflarımı gönderdim.Facebookta lipödem gruplarına üye oldum.İnternette kadınlar Kulübü sitesinin estetik bölümünü hatim ettim.


Önce Yener Demirtaşla görüştüm whatsaap üzerinden 2.evre lipödem olduğumu bir çok bölgeden yağ alınması gerektiğini bunun da maliyetinin 35 bin olduğu mesajını aldım.


Sonra Ahmet Karacalar lipödem olduğumu ve maliyetin 25 bin tl den başladığını yazdı mesajda.


Diğer bulduğum doktorlara da attım fotolarımı,bazılarının lipödem nedir bilmediğini,sadece estetik amaçlı yaklaştığını fark ettim.


Ne zor bir süreç...Doğru kararı vermek..






Gelelim canlı doktor görüşmelerime...






23 Kasım 2017 ilk doktor randevusu Prof Dr AHMET KARACALAR :2.evre lipödem hastası olduğumu,90 kilo olduğum için beni bu beden kitle endeksi ile ameliyat edemeyeceğini,kilo verip gelmem gerektiğini, aksi takdirde ameliyatın aşırı riskli geçeceğini söyledi.Arka baldırlarıma kas iptali gerektiğini söyledi.Ben de estetik görünüş kaygım olmadığını sadece lipödemden kurtulmak istediğimi söyledim.Eve mutlaka lenf drenaj makinesi almam gerektiğini söyledi.


OP.DR.REŞAT ALTUĞ AKTAŞ : Sempatik doktor ve sevgili güzel eşi beni muayene ettiler.Gördükleri en güzel lipödemli olduğumu söylediler.Bunca yıl yaptığım sporun az da olsa faydasını görmüşüm.Lipödem farkındalığı oldukça yüksek,pozitif,sakin ve çok anlayışlı bir doktor.Epey konuştuk. riskleri nedenleri ile açıkladılar.Ben de dahil olmak üzere,eşimi rahatlatmaya çalıştık.Ben yıllardır okuyup araştırdığım ,sonrasında yaşanabilecek her türlü komplikasyonu bildiğim için rahattım.Riskleri duymak eşimin hoşuna gitmemişti.Hangi bölgeleri hangi yöntemle yapacağını anlattı..


DOÇ.DR.ERCAN KARACAOĞLU: Kadınlar kulübü sitesinde adına sıkça rastladığım,hastalarının ona ''Al yanak'' dediği doktor.Her hastası ona bayılıyor,yaptığı işlerden gayet övgüyle bahsediliyordu.Beni muayene etti.Lipödemle alakalı pek konuşmadık.Dediği tek şey,sen şimdi gidiyorsun sağlam kilo veriyorsun.O derilerin çok güzel boşalıp sarksın,ben sana onları gererek fıstık gibi vücut yapayım sonrasında.Bacak ve karın germe yapmalıymış.Peki dedik ordan da ayrıldık.


OP.DR.COŞKUN LEVENT TAŞÇI: Yine kadınlar kulübünde adına sıkça rastladığım doktorlardan.Klasik cerrahi ameliyatlara yeni bir bakış açısı getiren lazer destekli minimal invazif yöntemiyle yapıyor ameliyatlarını.Beni muayene etti,lipödem olmadığımı,aşırı yağlı olduğumu söyledi.Paket paket,seans seans yapması gerektiğini söyledi.Saydığında 7-8 seansta anca kurtulurdum o yağlardan ve verdiği paket fiyatı seçeceğim slimlipo ya da smart lipo bilmem kaç versiyonu, 12 bin ile 18 bin arasında..yani 7*18 binlik küçük bir servet lazımdı..


OP.DR.METİN KEREM : Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gittim.Muayene etti beni.Bendeki sorun olan bölgeler bacaklar,basenler,kalça,popo simitler ve göbek.17 senenin hediyesi olarak göbeği de istediğimi mutlaka belirtiyorum doktorlara.Bacaktan alınması gereken yağın çok fazla olduğunu ve asla göbeğe girilecek zaman kalmayacağını söyledi.Girilse bile aşırı sarkacağını ve mutlaka sonrasında germe yapılması gerektiğini söyledi.İç bacaktan da yağ alamayacağını alırsa aşırı sarkacağını ve daha sonrasında kesme germe işlemini lenfamatik sistemlerimde sorun olduğu için mümkün olamayacağını söyleyince başladım ağlamaya adamın karşısında.Tutamadım artık kendimi duyduğum onca doktorun söylediği olumsuz her şey birikince..Ağla ağla içim dışıma çıktı.Sakinleşip konuşmaya devam ettiğimizde öncelikle bacaklardan başlayacağız dedi.Gerisine sonra bakacağız dedi.


PROF.DR.AYLİN BİLGİN KARABULUT:Bu doktora da bir çok tanıdığım insanın ayrı ayrı referanslarıyla gittim.Görüşmeye gittiğim son dr olmasından mütevellit,diğer 5 doktorun söylediği olumlu olumsuz kafama takılan her soruyu sordum kendisine.Aldığımız cevaplar eşime de bana da mantıklı geldi.Önce bacakların dedi,onu yarım bırakıp göbeğine dalamam dedi.Kaldı ki göbeğinden de yağ alırsak,önlük gibi sarkacak,katlayıp pantolonun içine mi sokacaksın dedi.Göbeğin sonraki iş,ama bacaklarından vakit kalırsa,göbeğine de gireceğim sana söz dedi.


Lenf drenaj makinesini eve almana gerek yok,hafta da bir iki dışarda yaptırırsın,asıl el masajı isteyeceğim ben senden dedi.Çok daha etkili manuel masaj o yüzden hiç gerek yok makinelere vs dedi.


Tüm bu görüşmelerden sonra Aylin hocayla yola devam kararı aldık.6 Aralık olarak Ameliyat gününü kararlaştırdık..


Ameliyat Süreci


6 Aralık: Hastaneye öğlen giriş yaptık.İstanbul Gayrettepe'de Eastetic Center diye sadece estetik ameliyatların yapıldığı butik bir hastane.Doktorumun asistanı,aynı zamanda kardeşi Gülbin hanım,ameliyata kadar yanımdan hiç ayrılmadı.Öncesi,sonrası olacak olanları konuşup durduk.


Anestezi uzmanı geldi,kan alındı tahliller için,kendisi için gerekli olan soru cevap yaptık.Prosedür onayları imzaladım.


Doktorum geldi,çizimlerim yapıldı.Nereden alacağını,nereden almayacağını anlata anlata boyadı.Dedim pubik bölgeden de acık alsan ya,hayatta alamam dedi..İçi boşalıp,Sarkınca ne kadar iğrenç görüncek biliyor musun dedi.Karnını yaptığımızda orayı da toparlarım ben merak etme dedi.Göbeği alınmış şekilde kaldırdı.Bak dedi göbeğini yaptığımızda bunu da böyle düzeltiyorum,yağ almaya gerek yok ordan dedi.Eyi bakalım dedim hatun,kolay gelsin sana,sarıldık öpüştük.


Öğlen Saat 13:15 gibi odada verildi narkoz.Koridoru göremeden gitmişim :)


Çıktığımda 18.00 sularıymış. Net 5 saat sürmüş ameliyatım.Narkozdan uyanma safhasını odada yaptırdılar.Isıtıcılar vs.Bir saate yakın sürmüş titremeler.


İlk ayağa kalktığımda sızıntı,baş dönmesi olacak dediler,hepsi normal korkmayın vs.


Ayağa kalktım,yürütecekler...Bir kolumda eşim,diğerinde hemşire..Sakın yere bakma ,ileri bak.Baş dönmesi olmadı.Ilık ılık bir şeyler akıyor ayaklarıma.Koridora çıktık.Terliğimin içi cork corkk..Yere bi baktım sırf kan.Dedim bu normal mi,bu nasıl sızıntı?.Bir dana kestik koridorda aşırı kanama oldu, yatırdılar.Ayakları diktiler havaya..Herkes çok korktu.Hemşireler dahil.


Aradan ne kadar saat geçti bilmiyorum,tekrar kaldırdılar yürütmek için.


Yavaşça kalktım.Karşıya bak,yere bakma.Sabit duruyorum.Göğsümden başıma tuhaf bi his,karıncalanma oldu..Dedim iyi değilim oturtun beni.Yatağa tam oturamadan tutamamışlar beni,toto üstü oturmuşum yere.Her yer kan gölü.Gitmişim.7-8 dk ayıltmaya çalışmışlar.Kendime geldim şükür.Kaldırdılar yatırdılar ayaklarımı dikerek.Hemen kan değerlerime tansiyonuma bakıldı.Normalde 10/6 tansiyonla yaşayan ben 15 e fırlamış.


13 ile ameliyata girdiğim hemoglabin değerim 9 a düşmüş.


8 olduğunda kan nakli yapılıyor.Şükür ona da gerek kalmadı.Demir ve vitamin takviyeleri yapıldı hemen.


Uyku yok.Sabahı sabah ettim.Bel fıtığı olduğu için belim koptu tüm gece.Sağ bacağımda hafif düzeyde kronik venöz başlangıcı vardı.Kanama yapan da o bacaktı.Tüm gece hiç kanama durmadı.Kaç ped değiştirdiler bilmiyorum.


7 Aralık :Kabus gibi bir gecenin ardından,sabah sol kol damar yolu hafif şişti ağrımaya başladı.Ameliyat çıkışında sol elimin üzerinde de damar açılmıştı.Odaya getirdiklerinde serum oraya takılıydı.Bi tıkandı bişey oldu.Sağ kola açmaya kalktılar istemedim o kol bari sağlam kalsın dedim.İlk açtığınıza bakın dedim çalışıyorsa ordan devam edin.Öyle yaptılar.Öğlene doğru kolum şişti.Hayatımda ben böyle bir acı yaşamadım.Ne acı ne acı.Acı eşiğim yüksektir ve nazlı bir hasta asla değilimdir.Buna rağmen dayanılmaz saatlerce süren bir kabustu.Ne ağladım ne ağladım.Yok böyle bir acı.Ne olduğunu da söyleyemiyorlar.Gözle görülür bir şey yok çünkü.Ne bir morarma,ne bir ısı farkı,ne bir hissisizlik.sadece dayanılmayacak bir acı.Söktürdüm damar yolunu,diğer koluma taktılar.Doktorumun yönlendirmesiye anestezi doktoru geldi.Damar kendine yeni yol açıyor galiba dedi.Aşırı sıvı verildiği için,damarlardan sızıntı olmuş olabilir deri altına falan dedi.Morfin verdiler.Morfine rağmen geçmedi ya o acı.Ağlamaktan içim dışıma çıktı.İnsan biraz sızar uyur di mi yok.Uyuyamadım.Sinirlerim bozuldu iyice.Diğer koldan morfin, demir ve vitamin verdiler.O kolumunda damarı başladı aynı şekilde acımaya.İki kol da iptal.Ne oynatabiliyorum ne kaldırabiliyorum.Acıları da cabası.Söktürdüm diğer damar yolunu da.Ne bükebilyorum ne de kendim kaldırabiliyorum.Kompress ve ağrı kesici jellerle masaj yaptı hemşireler.Yok arkadaş geçmiyor o acı.Gece 12 de pik yaptı tekrar.Kalp damar doktoru bulun bana diye bas bas bağırdım.Kendi doktorumu aradım.Dedim yapılan hiçbir şey geçirmiyor,damar mı tıkandı ki noluyo dedim.Kalp damar doktoru gelsin görsün kessinler şu acıyı yeter artık dedim.Sabret geçecek,sürekli kaldır oynat sabit tutma,sabah geleceğim görüşeceğiz dedi.Tüm gece kompresler devam etti.


Normalde bugün taburcu olacaktım.Kolum geçmeyince ve kan değerlerim düştüğü için bu gecede burdasın bırakamam seni dedi doktorum.


Bacakları unuttuk kollarla uğraştık:((sabahı sabah ettik.Uyku yine yok.


8 Aralık:Güne doktorumla merhaba dedik.Geldi muayene etti.Koluma ne olduğunu anlattı.Kompartman Sendromu!..Koldaki kas dokusuyla kemik arasındaki tünelde oluşan ödem,verilen sıvılar orda birikmiş.Ordaki sinirlere de baskı yapınca dayanılmaz acı bundanmış.Gece seyri iyi olduğu için müdahale etmedim dedi.Tecrübesiz bir doktora denk gelseydin kolunun içine boydan boya bir kesi atılırdı,ve acı anında biterdi dedi.Ben kolunda iz kalmasını istemedim.İyiye de gittiği için masajlarla kompreslerle dağılacak bu hep orda kalmayacak.Ama kötüleşirse ben atıcam kesiyi dedi.Periferik damarlarda benim uzmanlık alanım(Yıllardır İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi, Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi aynı zamanda) o yüzden merak etme iyileşeceksin diye diye sarıldık:) Akşama doğru yapılan o masajlar işe yaradı ve acım azaldı.Ufak ufak bükebilmeye başladım kolumu.


Sondam anca bugün çıkarıldı.Korktular ayağa kaldırmaya:))Bugün minik minik odanın içinde dolanabildim.


Hafifte olsa sızıntı devam ediyor bacakta.


Akşama doğru her şeyin seyri iyi olduğu için taburcu olabildim. Uyku hala yok.


9 Aralık:Evdeyim.Sabah wc ye kalktım.Birileri ayaklarımı tutup çevirip yere indirmeden, destek olmadan kalkamıyorum hiç kendi başıma.Yarı Felçli gibiyim.Canım çok acıyor oturup kalkarken.Büyük tuvaletimi anca evde yapabildim.Wc de ayaktayken başım döndü,baygınlık hissi geldi.Eşim hemen alkol koklattı ve yatırıp ayaklarımı havaya dikti.Bayılmadım şükür.Kulaklarımda inanılmaz uğultular ve zonklama..On dk sonra normale döndüm.Şimdilik diyet yok.Kan değerlerim yerine gelsin diye sağlıklı ve kan yapıcı beslenmeye çalışıyorum .Günde 2 kez demir hapı kullanıyorum.Bol sıvı tüketiyorum.


Oturup kalkma seronomisi tam bir işkence.Bir de gece yatakta yatma.Sırt üstü düz yatamıyorum asla, bel fıtığı zorluyor. Yan yatamıyorum bacaklarım kalçam inanılmaz acıyor.Oturur pozisyonda uyukladım hep.


Kanama hafif de olsa devam ediyor.


2 gece, uykumda birden fırladım.Ateş basmış nefes alamıyorum şeklinde panik atak gibi,nefes alamayarak uykudan fırladım.Kollarım uyuşmuştu.Çarpıntım vardı.Camları açtırdım biraz.Sakinledim uyumuşum..


Ertesi sabah da uyandığımda,yine baş dönmesi ve alkol koklama seronomisi yaptık.Onun haricinde sürekli wc ye taşınmak helak etti beni beahhh:)))Korse önden göğüs altına kadar kanca kopçalı.Ağ kısmı açık.İlk başlarda sürekli açmadan yaptım.Islak mendillerle sil sil..Fenalık geldi o korsenin kokusundan.





12 Aralık: Doktor kontrolüm var bugün.Kanama bugün kesildi artık hiç yok sızıntı.Merdiven çıkabilecek miyim merak ediyorum.Minik minik uygun pozisyon yaratarak kendi kendime çıktım.Korseyi çıkarmak istemedi doktor.Çıkarırsak giydiremeyeceğiz yoksa dedi.Her yanım ayaklarım davul gibi şişti.Ödemler başladı.iyi Görünüyormuşum,bariz fark yavaş yavaş ödem olmasına rağmen oluşmaya başlamış.


8 Litre yağ aldığını söyledi.360 derece üst bacak,kalça, popo ve simitlerden..Vaser Lipo olduğu için yağ eritilerek alındığı için eriyen yağ miktarını kestirmek güç dedi.


15 Aralık:Dikişin üzerindeki pedlerden biri kaymış kalçamda.Hafif beyazlaşıp kızarmaya yüz tutmuş.Banyo yapmak istiyorum artık diye mesaj attım doktoruma.İzin çıktı.Önce korseyi yıkadık elde,fön makinesiyle kuruttuk hemen.Yedek korse vermedi.Ne gerek var ,bollaşacak bu deyip yedek korse aldırmadı.Bir beden küçüğüne geçince artık dedi.Ilık suyla bir duş inanılmaz iyi geldi.Beyaz sabun ya da sebamed ile yıkanmamı söyledi,oturarak.Kalış süreni fazla uzun tutma dedi.Çıktığımda dikiş yerlerine baticon sürüp korseyi giydim hemen.Ohhh be dünya varmış,mis gibi kokuyorum.


16 Aralık:Bodrum'a evime dönmeden önceki son doktor kontrolüm.Alınması gereken bir kaç dikişimi aldı.Harika göründüğümü söyledi.Dizimin üzeri yan baldırda muazzam fark var,gözle görülür.Ödemler için bol sıvı ve ananas yememi istedi.Sebze,salata ve ızgara tüket dedi.


Ödem attırıcı ilaçlar için çok erken,tansiyonun birden düşer kan değerlerin de normal değil zaten,başlayacağımız zamanlar gelecek dedi.


Lenf Drenaj ve masajlar için de aynı şey geçerli.


Şimdilik sadece bol sıvı ve sıfır tuz kullanarak yaşa dedi.


1 ay sonra tekrar göreceğim seni dedi ve vedalaştık.


17 Aralık: Eve dönüş vakti.Adımlarım minik minik hala.Uçakta sorun olmadı.Kondum evime.Akşam kendi yatağımda mis gibi uyurum dedim ne mümkün.Yan yatamıyorum,sırt üstü yatamıyorum.Oturur pozisyon yatakta da işkence.Sabahı sabah ettim.Koltuk kuşu oldum çıktım.Çok daha rahat ediyorum yataktan.Ayaklarımı yükseltiyorum ara ara.İlk günlere nazaran çok şükür çok daha iyiyim.


Her hastanın ve her doktorun tarzı farklı.Gelişebilecek komplikasyonlar da öyle.Bir de yazgı diye bir olgu var.Bunlarla atlattım ben çok şükür.Allah hepimize sağlıkla günler nasip etsin.


Ameliyat olmayı bekleyen arkadaşlar, Allah şimdiden maddi manevi güç versin hepinize.Hepiniz kurtulun bu illetten dilerim ki.Sağlıkla...


Ve bu konuda farkındalığın artması için hepimiz elimizden geleni yapmalıyız.Bu konuda kalabalık bir topluluğuz.Bir olarak hareket etmeliyiz kanısındayım.






Çok uzun oldu yazım,farkındayım.Dile kolay 17 senemin özetinin özeti olarak kabul edin:)